Προϋποθέσεις ύπαρξης του Διαδικτύου στο Δημοτικό

Η πρώτη επαφή των μαθητών με την υπολογιστική τεχνολογία μπορεί να αρχίσει  στο δημοτικό σχολείο και στις δύο τελευταίες τάξεις του με την καθιέρωση εβδομαδιαίας  ώρας  πληροφορικής (ένα τρίτο ή ένα τέταρτο του ημερήσιου σχολικού χρόνου) ή απλώς τη δημιουργία κάποιας αίθουσας υπολογιστών ή κάποια βιβλιοθήκη όπου τα παιδιά θα μπορούν να πλοηγηθούν στο διαδίκτυο. Όλα αυτά για να λειτουργήσουν προϋποθέτουν τα εξής:
v     Σε κάθε σχολείο να υπάρχει αίθουσα Η/Υ πλήρως εξοπλισμένη με σύνδεση στο διαδίκτυο.
v     Σε κάθε τάξη να υπάρχει «Γωνιά Υπολογιστή» με ένα Η/Υ με σύνδεση στο διαδίκτυο.
v     Εξασφάλιση πόρων σύνδεσης με διαδίκτυο.
v     Δάσκαλοι με γνώσεις πληροφορικής (επιμόρφωση του διδακτικού προσωπικού στη χρήση του διαδικτύου. Ανάπτυξη δεξιοτήτων και εκπαιδευτικών εφαρμογών).
v     Ειδικά διασκευασμένα έπιπλα που χρησιμεύουν για την τοποθέτηση του εξοπλισμού του Η/Υ.
v     Ο εξοπλισμός προβλέπει έναν υπολογιστή, εκτυπωτή,  videocamera, εκπαιδευτικό λογισμικό και λογισμικό υποστήριξης.
v     Οργανωμένο σχέδιο δράσης για τη χρήση του διαδικτύου στην εκπαιδευτική πράξη.
v      Παροχή βοήθειας από τεχνικό πληροφορικής τεχνολογίας για την αντιμετώπιση τεχνικών προβλημάτων.
v     Ενίσχυση και ενθάρρυνση από τη διεύθυνση του σχολείου.
v     Ένα εργαστήριο, για να λειτουργεί, θα πρέπει να έχει ορισθεί υπεύθυνος εργαστηρίου.
v     Υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα σχετικά με το εργαστήριο.
v     Αναλώσιμα υλικά {χαρτί εκτυπωτών, οπτικοί δίσκοι, μαρκαδόροι, κ.ά.}, τα οποία προορίζονται για χρήση στο εργαστήριο.
v     Η αναγκαιότητα μιας συνολικής θεώρησης για την ένταξη των νέων τεχνολογιών και της πληροφορικής στην ελληνική σχολική πραγματικότητα οδηγεί σε μια διατύπωση ενός ενιαίου πλαισίου σπουδών που να ξεκινά από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να καλύπτει επίσης και όλο το φάσμα της δευτεροβάθμιας. Η ένταξη της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να θεωρηθεί κάτω από το πρίσμα της ολοκληρωμένης και μεθοδευμένης χρήσης τους (γενική τάση σε παγκόσμιο επίπεδο) στην εκπαιδευτική - μαθησιακή διαδικασία και όχι ως ένα νέο αντικείμενο στο υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα.