Κίνδυνοι Διαδικτύου στην εκπαίδευση


  • Αλόγιστη χρήση και περίπτωση εξάρτησης του μαθητή που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να αναγκάσει τους γονείς από πολύ νωρίς να μεταβούν σε έξοδα για την αγορά Η/Υ και εγκατάστασης διαδικτύου στο σπίτι. 
  • Η λανθασμένη ενημέρωση έχει ως αποτέλεσμα την κακή χρήση του διαδικτύου και επομένως το παιδί να εκτίθεται σε κινδύνους όπως προαναφέραμε. 
  • Στην εποχή που διανύουμε το κράτος μπορεί να αδυνατεί να ανταπεξέλθει στο κόστος που απαιτείται. 
  • Το παιδί ενδεχομένως να αρχίσει να αδιαφορεί για τα μαθήματα που δεν σχετίζονται με το μάθημα της πληροφορικής περιλαμβανομένου του διαδικτύου. 
  • Κάποιοι διδάσκοντες που βλέπουν με καχυποψία και συντηρητισμό το ρόλο του διαδικτύου μπορεί να «παραιτούνται» από τα καθήκοντά τους και ν αφήνουν τους μαθητές ανεξέλεγκτους στο διαδίκτυο. 
  • Πνευματική αδρανοποίηση με τις υπερβολικές διευκολύνσεις, δηλαδή το παιδί επαναπαύεται στο έτοιμο υλικό του διαδικτύου και δεν εξασκεί την κριτική του ικανότητα. 
  • Η αλόγιστη χρήση μπορεί να επιφέρει προβλήματα υγείας, όπως: μυωπία, αυχενικό, σκολίωση, κύφωση, και προβλήματα ψυχολογικής φύσεως όπως κατάθλιψη, αδρανοποίηση, βίαιη συμπεριφορά κ.α. 
  • Υπερπληροφόρηση. Η υπερβολική συσσώρευση γνώσεων και πληροφοριών ενδέχεται να μπερδέψει τα παιδιά που σ’ αυτήν την ηλικία ναι μεν είναι έξυπνα αλλά και πολύ εύθραυστα. 
  • Παραπληροφόρηση. Η διαστρέβλωση πληροφοριών μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τους μαθητές και να δημιουργήσει λανθασμένες εντυπώσεις όσον αφορά κάποιες έννοιες ή γεγονότα. 
  • Αποπροσανατολισμός από άλλες δραστηριότητες/αποχαύνωση. Ο μαθητής ¨παραιτείται¨ από άλλα ενδιαφέροντα και δεν απολαμβάνει δραστηριότητες όπως την «πολυτέλεια» του κλασσικού παιχνιδιού, του θέατρο, της χορωδίας, του αθλητισμού κλπ. 
  • Ανισότητα μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων. Εύνοια υπέρ των ιδιωτικών, τα οποία διαθέτουν περισσότερα χρήματα για τη δαπάνη πολλαπλών και πιο εξελιγμένων ηλεκτρονικών υπολογιστών και διαδικτύου. 
  • Συρρίκνωση του ρόλου του δασκάλου. Ο δάσκαλος νιώθει μειονεκτικά καθώς οι μαθητές αντλούν ένα μεγάλο μέρος γνώσεων και πληροφοριών από το διαδίκτυο και αμφισβητώντας τη βοήθεια που μπορεί να προσφέρει. 
  • Ιδιαίτερα στην αρχή, οι περισσότεροι δάσκαλοι αγνοούσαν την χρήση του υπολογιστή και πόσο μάλλον του διαδικτύου, με αποτέλεσμα να κρίνεται απαραίτητη η εκμάθηση και η εξοικείωσή τους με αυτά, η οποία όμως ήταν χρονοβόρα.